Chyba rytmu (2017)

Během zimního semestru jsem se začala zabývat malováním. Vždy mne lákaly staré stavby a jejich chátrající stav. Ráda je procházím a zkoumám. Představuji si, jak to tam asi vypadalo, když budova ještě sloužila lidem. Oprýskané omítky a rozpadající se zdivo jsou úkazem, který nás nechávají nahlédnout do procesu a etap, kterými si budova procházela.

A právě tento stav jsem se snažila zohlednit při svém malování. Pracovní postup, který jsem použila, není nový, ale svým autorským otiskem jsem se do něj snažila vnést něco nového ze svého osobního vnímání a zážitku, který jsem si odnesla právě z těchto rozpadlých starých budov.

Namalovala jsem dvě série obrazů, které jsem malovala současně a v etapách. Chtěla jsem promítnout záznam toho, co mé malování odstartovalo a je zároveň jeho součástí. Proto jsem se rozhodla promítnout mnou upravené záznamy z těchto výprav. Jsou již mou součástí a na jejich základě tvořím a maluji.
Při samotném procesu tvoření, jsem využívala barev, ploch a struktur, které se vzájemně prolínají
a vytváří tak nové kompoziční vztahy a hodnoty, které jsou při práci pro mě důležité. Průniky různých barevných ploch a intenzit nám dovoluje prohlédnout množstvím vrstev a etap, které obraz prošel.
Procesy, kterými prošly tyto stavby a je to na nich často velice znatelné, se snažím jakýmsi způsobem modelovat, se svým osobním přístupem dotvářet. Stavím obraz do situací vlivů, podobně jako je vystavěna architektura. Každá barevná skvrna a plocha či průhled žije svým vlastním příběhem a snaží se dotvořit kompozici. Styl práce není klasický, ale pracovala jsem hodně s náhodou. Otázka je, jak moc je náhoda náhodná, když záměrně necháme náhodně působit množství barev? Souhra náhod už není natolik náhodnou a můžeme zde i říci, že prvky

v rolích jsou synchronně sjednoceny a náhoda již přestává být náhodou.  


Vnitřní světy / inner worlds (2016)

Soubor obrazů, formát 100x70

Soubor obrazů Vnitřní světy jsem vytrvořila na popud vnitřních dějů, které se uskutečňují, aniž bychom tomu často věnovali pozornost či na ně kladli větší důraz. Souhra všech možných, často 
i náhodných okolností, přispívají ke vzniku nových vazeb a koncepcí, kterých je důležité si všímat. Něco jako malé vedlejší role, které ale často ovlivní samotný výsledek natolik, že se stává stěžejním. Hledání nových významů a kompozičních vztahů, je pro mou práci velice důležité. Často jakási intuice a vnitřní mapa podněcuje vznik nových hodnot.

© 2016 štěpánka fejfarová
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky